marți, 8 ianuarie 2013

The Codes of Gender in Advertising- documentar

Recomandăm, recomandăm, recomandăm!

În materialul video de mai jos puteţi urmări o prezentare vizuală bazată pe analizele sociologice ale lui Goffman privind genul in publicitate. Analiza este detaliată şi conţine foarte multe exemple-imagini care arată cum modalităţile în care femeile şi bărbaţii sunt prezentaţi în producţiile publicitare sprijină ierarhia patriarhală şi cum sunt profund integrate în cultura cotidiană până la a deveni "invizibile".

PS. Pentru a sari peste introducere: minutul 11.50


Un comentariu:

  1. Simona-Maria Chirciu11 ianuarie 2013 la 15:10

    Extraordinar documentar! Va multumesc pentru postarea lui. Ierarhizarea patriarhala e considerata normala in publicitate si intarita prin tot felul de imagini, ca si cele prezentate in cadrul documentarului. Femeile ar trebui sa nu se mai identifice cu modelele pe care le vad in reclame etc. Mass-media propune femeia care e, si a carui viata e, dedicata servirii barbatului si a intereselor sale. Detest imaginea nociva pe care media o prezinta la tv, in reclamele stradale, in reviste etc si imi pare rau de fetele si femeile care isi neaga propria feminitate si cauta sa fie asa cum cere patrhiarhatul(mascat insa foarte bine)si anume ,,sexul slab''. Cu o astfel de propaganda patriarhala atat de feroce, femeile vor fi submisive si vor intari autoritatea barbatilor in societate. Societatea nu le invata pe femei cum sa fie puternice si independente, ci doar le subjuga, prin diverse si multiple cai, pentru interesele ,,sexului puternic'' (puternic in distrugerea femeilor, poate!)

    RăspundețiȘtergere